Anaglify na lekcji matematyki

W klasie 4b, podczas podsumowania działu ,,Figury geometryczne”, odbyła się lekcja matematyki z wykorzystaniem anaglifów i okularów 3D. Anaglify pomogły dzieciom zobaczyć figury przedstawione w przestrzeni dwuwymiarowej i ujrzeć je jako figury przestrzenne. Każdy uczeń dostał specjalne okulary, które pomagają widzieć przestrzennie. Lekcja bardzo spodobała się uczniom, wzbudziła wiele emocji, gdyż uczniowie mogli w inny sposób obejrzeć figury przestrzenne takie jak graniastosłup, ostrosłup, walec czy stożek. Mogli dostrzec ściany, krawędzie i przekątne w figurach, które na rysunku dwuwymiarowym są niewidoczne.

Poznali technikę rysunku, jaką są anaglify. Anaglif jest to obraz, który oglądany przez specjalne okulary (czerwono-niebieskie, czerwono-zielone bądź czerwono-turkusowe) daje wrażenie oglądania obiektu trójwymiarowego. Sporządzenie anaglifów polega na nałożeniu na siebie dwóch zdjęć, wykonanych z lekkim poziomym przesunięciem, odpowiadającym obrazom dla lewego i prawego oka. Wrażenie widzenia przestrzennego powstaje w mózgu na skutek analizowania różnic w obrazie z oka lewego i oka prawego. Każde z naszych oczu odbiera obraz nieco inny, gdyż widzi przedmioty pod innym kątem.

                                                                                                                                                            Joanna Czerniakowska

//Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.