„Ninja balls” na lekcji j. angielskiego

„Ninja balls na lekcji j. angielskiego/ Joanna Hryniewicz-Wyszyńska

Uczniowie klasy 3 b (grupa chłopców i dziewcząt) mieli okazję doświadczyć jak sobie radzą z językiem angielskim w sytuacjach codziennych użyteczności. Każdy uczeń zobowiązał się przynieść na lekcję 4 balony (3 w jednakowym kolorze i 1 kontrastowy), szklankę mąki, i przeciętą w pół butelkę plastikową. Zadaniem uczniów było zrobienie „ninja balls” czyli piłeczek, które można wykorzystać do rozładownia stresu . Wszyscy uczniowie przyszli przygotowani do nietypowych zajęć.
Następnie otrzymali od nauczyciela j. angielskiego, Joanny Hryniewicz-Wyszyńskiej, instrukcje w języku angielskim dotyczącą tego, jak wykonać krok po kroku ninja ball. Instrukcja nie należała do najłatwiejszych dla uczniów, lecz dostępny był komputer ze słownikiem online, zatem uczniowie mogli przetłumaczyć samodzielnie kolejne etapy wykonania ninja balls, pracując w grupach lub samodzielnie.

Po rozdaniu instrukcji w klasie zapanowała cisza zwiastująca wielki wysiłek intelektualny. Uczniowie czytali, zastanawiali się , dochodzili metodą prób i błędów, podpytywali i robili wszystko, żeby udało się wykonać zadanie w czasie lekcji, pomimo tego, że balony pękały, mąka rozsypywała się po podłodze i mogło zabraknąć „materiału” do „produkcji” ninja balls.
Pierwszym, który dokonał dzieła był Batrosz Januszczak, który automatycznie został „guru” od ninja balls, do którego zwracano się o pomoc w najtrudniejszych aspektach pracy. Uczniowie zaczęli ostro rywalizować między sobą, kto szybciej wykona piłki. Grupa dziewcząt 3 b na wieść o tym co działo się na lekcji, również zapragnęła zrobić ninja balls. Dziewczęta podeszły do sprawy praktycznie, dbając bardziej o estetykę niż ilość wykonanych piłeczek. Poniżej przegląd starań i wysiłków uczniów klasy 3 b

Jak włożyć mąkę do balona? Wydaje się proste ale proste nie jest:
a) Najpierw trzeba wsypać mąkę do butelki:

Zdjęcie0038

b) Potem z butelki trzeba przesypać mąkę do balona

Zdjęcie0045

 

Zdjęcie0040

I co dalej jak mąka jest w balonie?

 

Zdjęcie0050

Zdjęcie0059

Zdjęcie0065

Obetnij końcówkę balona

Zdjęcie0061

Przygotuj „kamizelkę” dla ninja balls:

Zdjęcie0070

 

Gotowe ninja balls:

Zdjęcie0077

Można się pobawić:

Zdjęcie0053

ninja 2 ninja 3 ninja 4 ninja 5 ninja 7 ninja 8 ninja 9 ninja 10 ninja 11 ninja 12 ninja 13 ninja 14 ninja 15 ninja 16 ninja 17 ninja 18 ninja 19 ninja 20 ninja1

//Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.